divendres, 6 de gener del 2017

AVALUACIÓ

L'avaluació, com a element regulador de la prestació del servei educatiu permet valorar l'avanç i els resultats del procés a partir d'evidències que garanteixin una educació pertinent i significativa, havent de ser aplicada tant al procés d'ensenyament com d'aprenentatge.

L'avaluació, en un cicle formatiu de formació professional, es concreta en un conjunt d'accions planificades en uns moments determinats (inicial, contínua, final i diferida) i en unes finalitats concretes (diagnòstica, formativa i sumativa).

L'avaluació es realitzarà prenent com a referència els objectius, criteris d'avaluació i competències del mòdul professional, i els objectius generals del cicle formatiu.

L'avaluació de l'aprenentatge de l'alumnat dels cicles formatius es realitzarà per mòduls professionals d'acord amb el que es disposa en l'Article 43 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i la superació d'un cicle formatiu requerirà l'avaluació positiva en tots els mòduls que ho componen.

El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, estableix que cada mòdul professional podrà ser objecte d'avaluació en quatre convocatòries, excepte el de formació en centres de treball que ho serà en dos. La qualificació dels mòduls professionals, excepte el de formació en centres de treball (serà apte o no apte), serà numèrica, entre un i deu.

La qualificació del mòdul s'obtindrà mitjançant l'ús dels instruments i procediments de qualificació que comptaran amb la major diversitat possible. Donada la naturalesa del mòdul, en l'avaluació tindrà bastant peso el grau d'adquisició de les competències en les activitats i instruments procedimentals com es mostra a continuació:

Instruments Procedimentals (50%)

Instruments Conceptuals (40%)

Valoració Actitudinal (10%)

Checklist, Evaluation, Selection, Ticks, Check, Select
Imatge de https://cdn.pixabay.com/






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada