divendres, 6 de gener del 2017

EDUCACIÓ EN VALORS

L'Educació en Valors no forma part del currículum de cap mòdul, però són elements transversals que vénen referenciats en el Preàmbul de la LOE, que estableixe que el professorat ha de contribuir al desenvolupament de l'Educació en Valors independentment de l'etapa educativa. 

L'educació deu donar una resposta global i integradora, devent ser un instrument que contribueixi al ple desenvolupament de la personalitat, dotant als alumnes d'una maduresa social i moral que els permeti actuar de forma responsable i autònoma d'acord a les característiques que regeixen el funcionament democràtic, establerts en la Constitució Espanyola, l'Estatut d'Autonomia per a Andalusia i a les declaracions universals dels drets humans.


Això suposa la incorporació al currículum del mòdul Producció de Planta Forestal en Viver els següents objectius relacionats amb l'Educació en Valors:


L'educació moral i cívica.


EV1. Conscienciar de la cura i respecte a les instal·lacions, eines i maquinària emprada.


Educació per a la pau.

EV2. Valorar la importància del treball en equip i ser capaç d'integrar-se en diferents grups de treball.

EV3. Respectar les idees i solucions aportades per altres membres del grup, compartint-les o discutint-les de manera que s'arribi a una solució consensuada.

Educació per a la igualtat d'oportunitats de tots dos sexes.


EV4. Incorporar a la dona als treballs en els quals es requereixi l'ús de maquinària i ocupació d'eines.


Educació ambiental.


EV5. Reconèixer els diferents tipus de contaminants lligats als equips agroforestales (sorolls, vibració, emissions de gasos que contribueixen a aquest efecte hivernacle, productes químics, combustibles,...), i explicar els danys que produeixen i les seves mesures preventives o de correcció.
EV6. Indicar els tipus de residus generats en el viver i conèixer els seus efectes sobre el medi ambient per conscienciar en la seva selecció, emmagatzematge i retirada dels mateixos per al seu tractament.


Educació per a la salut i Educació vial.


EV7. Valorar l'ocupació de forma responsable i prudent dels equips de tracció (per exemple el tractor o motocultor) emprats durant el transcurs del mòdul, de manera que s'entengui com un aspecte important en la seguretat personal i col·lectiva.


Educació del consumidor.


EV8. Indicar les conseqüències negatives que es deriven del consum irresponsable i una elecció errònia d'equips a adquirir, incidint en les repercussions econòmiques que tindrà sobre el viver o explotació forestal.



Imatge de http://2.bp.blogspot.com/ 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada